Over Parship

Details over het bedrijf Parship, cijfers, gegevens, feiten en informatie over het Management team – deze en andere informatie is hier te vinden. Als je vragen hebt, kan je contact opnemen met onze persdienst.

Online datingplatform met passie sinds 2001

Parship is het online datingplatform in Duitsland, België en Europa voor veeleisende singles die op zoek zijn naar een langdurige, harmonieuze en gelukkige relatie.

In Duitsland lanceerde het in Hamburg gevestigde bedrijf zijn diensten op Valentijnsdag 2001. Als uitvinder en pionier van een nieuwe markt werkt Parship sindsdien met passie om op de lange termijn de juiste mensen bij elkaar te brengen. Sinds 2005 is Parship ook actief in Belgïe.

Tegenwoordig is Parship onderdeel van ProSiebenSat.1 Media SE en wordt het geleid door Marc Schachtel en Henning Rönneberg. Samen met zo’n 300 medewerkers zijn ze er heilig van overtuigd dat er voor ieder mens de juiste levenspartner bestaat. En het succes bewijst hun gelijk: meer dan een miljoen singles zijn al verliefd geworden op de pionier van het wetenschappelijk onderbouwd online daten – en elke 11 minuten wordt er opnieuw iemand verliefd. (Bron: Extrapolatie uit gebruikersenquête na het einde van het premium lidmaatschap, december 2020)

Van pionier tot marktleider

Als een van de eerste aanbieders van online dating is Parship erin geslaagd een economisch rendabele dienst op te zetten. Bovenal hebben de hoge kwaliteit, de inzet en het grote aantal hoogwaardige, serieuze leden het bedrijf tot één van de toonaangevende aanbieders gemaakt in een sterk concurrentiële industrie. Het team werkt met passie én expertise aan alle aspecten van het zoeken naar partners, om voor elk lid de juiste partner te vinden.

Alleen al in de afdelingen Technologie en Productmanagement zijn meer da, 50 werknemers dag in dag uit bezig met de permanente, verdere ontwikkeling van de Parship Service. Tegelijkertijd zorgt de internationale klantenservice persoonlijk voor de vragen en zorgen van de leden, terwijl een team van sociologen en psychologen zich toelegt op de voortdurende verbetering van het bewezen Parship-Principe®.

Beste kansen op succes voor gelukkige relaties.

Deze op wetenschap gebaseerde methode, ontwikkeld door de Hamburgse universiteitsprofessor en mede-oprichter van Parship Hugo Schmale, vormt het hart van online daten met Parship. Gebaseerd op het principe van “zoveel mogelijk overeenkomsten, zoveel mogelijk verschillen als nodig”, stelt het singles in staat om zichzelf en hun verwachtingen van een relatie beter te leren kennen – en om met een muisklik een partner te vinden met wie ze de beste vooruitzichten hebben op een gelukkige, harmonieuze relatie. Dit heeft tot gevolg dat 38 % van de Premium-leden bij Prarship een partner voor het leven vindt. (Bron: Extrapolatie bij de Parship bevraging van de leden op het einde van het lidmaatschap, 2020). ).

Langdurige samenwerking en verscheidenheid aan diensten voor de liefde

Parship helpt singles niet alleen in Duitsland, maar ook in twaalf andere landen bij de zoektocht naar de juiste partner. Naast België, Denemarken, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland en Italië vertrouwen ook singles in Nederland, Oostenrijk, Zweden en in Zwitserland, Spanje en Mexico op de industriepionier. Parship met een service voor heteroseksuele singles (www.parship.com) (wwww.parship.be) en homosexuele single via https://www.parship.be/gayparship/

Het Management

Marc Schachtel, CEO

Als CEO is Marc Schachtel verantwoordelijk voor de algemene strategische oriëntatie van Parship en stimuleert hij de voortdurende optimalisatie van het succes vij kalenten/leden en is hij verantwoordelijk voor alle conversiegelereateerde onderwerpen.

Henning Rönneberg, CFO

In zijn functie als CFO is Henning Rönneberg verantwoordelijk voor Finance (Treasury, Controlling, Accounting, Tax), Investor Relations en Business Intelligence, evenals Human Resources, Compliance en Legal.

HERBERT MURSCHENHOFER, CMO

Als CMO is Herbert Murschenhofer verantwoordelijk voor de Marketing-Strategie van alle merken van de Parship Group. Hij is als dusdanig ook operationeel verantwoordelijk voor de marketing van Parship en Elitepartner.

JÖRG RASINGER, CTO

Jörg Rasinger is in zijn rol als CTO voor de technologiesche ontwikkelingen van de Parship Group verantwoordelijk. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de gebieden engineering en operations voor de merken Parship, ElitePartner en Eharmony.

De Experten

Christiane Lénard

Head of Scientific Development and Matchmaking

De gediplomeerde sociologe staat aan het hoofd van de wetenschappelijke afdeling van Parship. Zij is verantwoordelijk voor het Parship principe® en daarmee het beproefde matching proces van onze online dating service.

Eric Hegmann

Single-Expert en auteur.

Eric Hegmann is sinds 2006 als Single-Expert voor Parship werkzaam. De Coach en Auteur („Dating-Docs“, „Liebe aus dem Netz“, „Die Traumprinz-Falle“ u.a.)kan putten uit vele jaren ervaring om de single bij te staan bij alle vragen rond het vinden van een partner.

Dr. Sandra Spreemann

Matchmaking-Experte en Psychologe

De psycholoog begeleidt Parship al vanaf het begin: Met de ontwikkeling van online matchmaking legde ze de basis voor het bedrijf. Tot 2010 stond ze aan het hoofd van de wetenschappelijke afdeling; tegenwoordig werkt ze als wetenschappelijk adviseur voor Parship.

Locale experts: Parship Single coach

Bij Parship zijn er ook samenwerkingen met locale experts. Voor België wordt sinds oudsher samengewerkt met Miekie Mievis. Zij is gediplomeerd Seksuologe en relatietherapeute met een eigen praktijk.

De formule voor liefdesgeluk: Het Parship-Principe®

Het vinden van de ene, geschikte levenspartner – dit is het verlangen van de singles die op Parship vertrouwen in hun zoektocht naar geluk. De basis hiervoor is het Parship principe®, een speciaal ontwikkeld, wetenschappelijk onderbouwd proces dat in twee stappen de juiste partners samenbrengt.

Zo wordt er via de Parship-vragelijst in een eerste fase via 80 indirecte vragen een objectief profiel gemaakt van de partnerschapsrelevante persoonlijkheidskenmerken voor elk lid

Op basis van dit profiel van relatiespersoonlijkheid of partnerperssonlijkheid vindt achteraf de “matching” van partners plaats die zeer goed bij elkaar passen, waarbij de kans op een langdurig en gelukkige relatie het grootst is. De mate waarin twee mensen als koppel harmoniëren wordt geïllustreerd door de zogenaamde matching points. Daarbij geldt: des te hoger de score, des te beter passen de Parship-leden in de persoonskenmerken die relevant zijn voor een relatie, interesses en gewoontes tesamen.

Deze methode is ontwikkeld door de psycholoog Prof. Dr. Hugo Schmale, wiens onderzoek al meer dan 40 jaar is gewijd aan het onderwerp van idealiter harmonieuze persoonlijkheidspatronen voor een gelukkige relatie. Zijn expertise en de ervaring die hij samen met zijn team van de faculteit Psychologie van de Universiteit van Hamburg heeft opgedaan, vormen de basis voor het Parship-principe© – en daarmee het hart van het bedrijf.

Individueel en objectief: Wie ben ik en wie past bij mij?

In de zoektocht naar de partner voor het leven is het belangrijk om eerst jezelf te leren kennen en een duidelijk beeld te ontwikkelen van hoe elk individu individueel is als partner. Want vergis je niet, hoe goed we onszelf ook denken te kennen, er is nauwelijks iets moeilijker dan een realistische zelfevaluatie.

De kern en basis van het Parship-principe® is dan ook een uitgebreide vragenlijst voor singles op zoek naar een partner. Om maatschappelijk wenselijke antwoorden en een subjectieve, onnauwkeurige zelfbeoordeling van de singles te vermijden, worden indirecte vraagtechnieken gebruikt. Op basis van de individuele antwoorden worden vervolgens de persoonlijkheidskenmerken, karaktereigenschappen, attitudes, levensstijl, gewoonten en interesses van elk Parship-lid uitgewerkt en samengevat in de analyse van de partnerschapspersoonlijkheid – een objectief, wetenschappelijk verantwoord profiel dat kan verschillen van het zelfbeeld van elk individu.

Relatie relevante kenmerken: Hoe ben ik als partner?

Welke kenmerken, overeenkomsten en tegenstellingen relevant zijn voor een duurzame, gelukkige relatie is samen te vatten in een simpele zin: Zoveel overeenkomsten als mogelijk, zoveel verschillen als nodig. Voor een stabiele relatie is het van belang dat bepaalde kenmerken, interesses, waarden/normen, verwachtingen en wensen overeenkomsten vertonen. Daar tegenover staat dat voor andere eigenschappen er idealiter voldoende verschil is, dat ze voldoende complementair zijn. Je wilt immers niet met een speigelbeeld van jezelf een relatie. Het is de balans tussen overeenkomsten en complemantariteit die belangrijk is.

Liefde en geluk op de lange termijn gaan over veel meer dan aanvankelijke aantrekkingskracht of spontane sympathie en genegenheid. Natuurlijk is er een link tussen het al dan niet aantrekkelijk vinden van een persoon en het uiterlijk, het fysieke charisma en de beroemde chemie tussen twee mensen. Voor een langdurige, harmonische relatie spelen andere zaken een rol. Hiervoor zijn bepaalde karaktereigenschappen, opvattingen en gewoonten echter cruciaal. De mate waarin deze kenmerken in elk individu worden aanwezig zijn, wordt uitgewerkt door de wetenschappelijke analyse van de eigen partnerpersoonlijkheid.

Matching: Wie past bij mij – bij wie pas ik?

Het profiel van de individuele partnerpersoonlijkheid vormt dus de belangrijkste basis voor gerichte matching – de vergelijking van de informatie en karaktereigenschappen van twee personen. Samen met de persoonlijke voorkeuren en wensen van de betreffende single, kan Parship deze procedure gebruiken om potentiële partners voor te stellen aan haar leden, met wie ze een harmonieus evenwicht van overeenkomsten en tegenstellingen combineert – partners die echt bij hen passen. Voortdurend worden er nieuwe singles voorgesteld aan de leden. Ieder Parship-lid ontvangt partnersuggesties, die bijzonder goed harmoniëren met de persoonlijke criteria en hun eigen partnerschapspersoonlijkheid. Dit wordt weergegeven door de zogenaamde matching points. Het volgende geldt: Hoe hoger het aantal punten, hoe groter de kans op een gelukkige relatie. En hoe geschikter de partnervoorstellen, hoe succesvoller de zoektocht naar een partner.

Onderzoek en ontwikkeling in opdracht van de liefde

Om de kansen van de leden op het vinden van de juiste partner verder te optimaliseren, investeert Parship, als het toonaangevende online datingplatform in Europa, continu in de verdere ontwikkeling van haar wetenschappelijk proces. Hier werkt een internationaal team van experts aan, bestaande uit psychologen en sociologen die gepassioneerd zijn om nog meer singles in gelukkige koppels te veranderen. Ons team van Experten krijgt ook belangrijke informatie door de feedback en ervaringen van duizenden leden die dankzij het Parship Principle® al hun geschikte partner hebben gevonden.

Omdat Parshippen werkt: 38 procent van de Premium-leden vindt al tijdens het lidmaatschap bij Parship de juiste partner (bron: Parship-ledenenquête na afloop premium-lidmaatschap). Sinds Valentijnsdag 2001 zijn in totaal 1.005.872 singles verliefd geworden via het platform – en elke elf minuten komt er nog één bij (bron: extrapolatie uit gebruikersenquête na het einde van het premium lidmaatschap, per december 2020).

Onze Service: Met Parship de partner vinden die écht bij je past.

Die Parship-leden: Zelfbewust en actief

Singles die besluiten om te Parshippen hechten niet alleen waarde aan hun eigen levensstijl, maar ook aan een langdurige, stabiele en gelukkige relatie. Daarom zoeken ze niet zomaar een partner, maar een persoon die bij hen past.

De meerderheid van de singles die vertrouwen in de wetenschappelijk onderbouwde zoektocht naar een partner is tussen de 25 en 59 jaar oud. Parship is een van de weinige aanbieders op de markt met een evenwichtige man-vrouwverhouding (51 procent vrouwen; 49 procent mannen) en een aandeel universitair afgestudeerden dat boven het bevolkingsgemiddelde ligt. Naast het zoeken naar partners voor heteroseksuele singles, biedt Parship haar service op www.gayparship.com ook aan voor de homoseksuele doelgroep en ondersteunt zo homo- en lesbische singles in hun zoektocht naar de juiste partner voor een langdurige en gelukkige relatie

Gepassioneerde, competente en veilige service

Een team van zo’n 300 medewerkers bij Parship werkt dagelijks met kennis van zaken en enthousiasme aan het vinden van de juiste partner voor ieder individueel lid. Het bedrijf hecht niet alleen veel belang aan de kwaliteit van de dienstverlening, maar ook aan de veiligheid en individuele ondersteuning van haar leden. Deze toewijding aan een zorgeloze partnerzoektocht wordt bevestigd door talrijke onderscheidingen – waaronder een jaarlijkse TÜV SÜD-certificering.

Wij gaan verder dan enkel online daten: De service van Parship

Naast de mogelijkheid om op het platform contact op te nemen met ander singles, biedt Parship haar leden een uitgebreid dienstenpakket om hen zo goed mogelijk en competent te ondersteunen in hun zoektocht naar de juiste partner.

• Zo staan de medewerkers van de Parship-Klantendienst ter beschikking van de leden voor alle vragen en raad en daad.
  • Daarnaast bundelen wij adviezen en interessante feiten over daten, partnerselectie, relaties, struikelblokken, do’s en don’ts…in onze advies sectie. Deze content, die trouwens ook raadpleegbaar is voor niet-geregistreerde leden, is stuk voor stuk geschreven door ons team van experten.

De Parship Missie

Pro Relatie, tegen avontuurtjes

De mens is niet gemaakt om alleen te zijn. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen in een relatie gemiddeld niet alleen langer leven , maar ook gelukkiger zijn. Het verlangen naar juiste partner is dan ook gerechtvaardigd.

Mensen samenbrengen in langdureige, harmonieuze relaties is dan ook ons doel.

We are working for Love.

Gegevens en feiten over Parship

Opgestart:  November 2000, online sinds Valentijnsdag 2001 (14. Februari)

Managing directors Marc Schachtel en Henning Rönneberg

Werknemers rond 300 (wereldwijd)

Hoofdaandeelhouders ProSiebenSat.1 Media SE

Bedrijfsgegevens Parship maakt deel uit van de international opererende ParshipMeet Group, die ondererdeel is van ProSiebenSat.1 Media en een van de grootste en bekendste datingbedrijven in Europa. Met behulp van een objectieve, wetenschappelijk onderbouwde procedure – het Parship-principe© – en dienstverlening op maat ondersteunt Parship haar leden bij het vinden van de juiste partner voor een langdurige en gelukkige relatie.

Landen De service van Parship is actief in Belgïe, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, UK, Ierland, Italïe, Mexico, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Zweden en Zwitserland.

Leden Veeleisende, actieve, dynamische singles die op zoek zijn naar een langdurige, gelukkige relatie, meestal tussen de 25 en 59 jaar, hoger opgeleid, evenwichtige genderverhouding.

Succesratio 38 Procent van de Premium-leden vindt via Parship de partner die echt bij hen past. (Bron: Parship-feedback survey aand het einde van het lidmaatschap, dd December 2020)

gayParship Als eerste Online-dating platform heeft bij Parship, sinds de start op Valentijnsdag 2001, het zoeken naar een partner van hetzelfde geslacht dezelfde prioriteit gekregen als de heteroseksuele dienstverlening. gayParship is momenteel beschikbaar op www.gayparship.com en www.parship.be/gayparship/ en is bedoeld voor homoseksuele en lesbische singles die op zoek zijn naar de juiste partner voor een langdurige en relatie.